Učenici sedmog razreda naše škole i ove su školske godine sudjelovali u međunarodnom projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja. Cilj projekta je poticanje čitanja naglas, razvoj čitateljskih vještina, upoznavanje dječje književnosti susjedne zemlje te njegovanje kulturne suradnje između hrvatskih i slovenskih učenika.
Naša partnerska škola bila je Osnovna škola Stična iz Slovenije pod voditeljstvom knjižničara Kristijana Rešetića. Tijekom školske godine naši učenici su pročitali tri knjige slovenskih autora: Sakriveni dnevnik Leopolda Suhodolčana, Dječak s dva imena Antona Ingoliča i slikovnicu Maca Papučarica Ele Peroci.
Učenici su prve dvije knjige interpretirali izradom tematskih plakata, čime su razvijali razumijevanje pročitanog, kritičko mišljenje i izražavanje. Posebno vrijedan bio je rad na slikovnici Maca Papučarica, koju su sedmaši čitali učenicima drugog razreda, a zatim su u suradnji izrađivali plakat. Time su učenici razvijali vještine čitanja naglas, javnog nastupa i međugeneracijske suradnje.
Tijekom godine održano je nekoliko virtualnih susreta sa slovenskim učenicima, na kojima su se međusobno upoznavali, predstavljali svoje radove i razgovarali o pročitanim knjigama. Završni susret također je održan putem video poziva, a učenici su ga dočekali s velikim uzbuđenjem.
Kroz ovaj projekt učenici su:
- razvijali čitalačke vještine i tehnike čitanja naglas,
- upoznavali slovensku književnost, povijest i kulturu,
- promovirali hrvatsku dječju književnost i kulturni identitet,
- koristili informacijsko-komunikacijsku tehnologiju na kreativan i suradnički način,
- bogatili rječnik i razvijali kritičko mišljenje,
- učili metode istraživačkog rada te vježbali javni nastup.
Projekt Čitanje ne poznaje granice potaknuo je kod učenika ljubav prema pisanoj riječi, otvorenost prema drugim kulturama i suradnički duh. Ponosni smo na njihov trud, kreativnost i želju za znanjem – jer kada djeca čitaju, granice zaista nestaju.




